Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Do Albanii na dwóch kołach (z silnikiem)    Pomnik narodowy, krowy na drodze, kartonowe osiedla i irackie koneksje

Pomnik narodowy, krowy na drodze, kartonowe osiedla i irackie koneksje

Albania
Albania, Sarandë
Przejechano 2097 km

Przed wyjazdem zamawiam kawę i jakież jest moje zdziwienie, kiedy widzę nazwę na filiżance :) Ruszam w drogę...

Przed dojazdem do Sarande, na trasie znajduje się pomik... nie wiem z jakij okazji postawiony, ale powiewa przy nim flaga narodowa i flaga USA (częste w Albanii).

Dojeżdżam do Sarande, a po drodze spaceruje sobie stadko krów... widok w sumie normalny, ale te nie chcą zejść mi z drogi... Slalomem omijam poszczególne krowy i jade dalej.

Na wylocie z Sarande znajdują się osiedla cygańskie (jak mi powiedzieli miejscowi), kartonowe, nietrwałe, ale antena satelitarna i mercedes (rocznik nie jest wazny, marka ważna) muszą być na każdym 'kartonowym' domku.

Kiedy stanąłem i próbowałem zrobić zdjęcie osiedla, sprintem ruszyły w moim kierunku dzieci krzycząc "Many, giw mi many!!!" ruszyłem tak nagle jak stanąłem i pojechałem dalej...

Po drodze jechałem przez Mesopotam, może się mylę, ale Mezopotamia to teren obecnego Iraku :) Skąd się tam wzięła ta nazwa- nie wiem...