Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Do Albanii na dwóch kołach (z silnikiem)    Osijek

Osijek

Chorwacja
Chorwacja, Osijek

Niby tylko nocleg tranzytowy... Ale nocna Twrda (stare miasto, nazwę bierze od istniejącej tam kiedyś twierdzy) wygląda pięknie. Szkoda tylko, ze na głównym placu o 1h00 słuchać "łup-łup" z kilku dyskotek...

Rano odwiedzam Twrdę raz jeszcze. Brak muzyki, na szczęście i pełne kościoły (w końcu jest niedziela). W jednym z nich - u franciszkanów odwiedzam Jana Nepomucena, który jest tam obecny w trzech aż wizerunkach (jeden obraz i dwie rzeźby).

Wracam na nocleg i wymeldowuje się z pensjonatu, którego właściciel z synem żegnają mnie przy okazji wypytując o plany wyjazdu. Znowu muszę sie tłumaczyć "dlaczego sam". Chmury nie zapowiadają nic dobrego, ale na szczęście nic z nich nie kapie. Właściciel na pożegnanie pokazuje mi jak srebrnym papierkiem wyciągniętym z paczki papierosów można polerować chromy w motocyklu. Mówi, że szkoda pieniędzy na pasty, bo papierkami z 4 paczek maksymalnie wypoleruje całość chromowania :) robi mi nawet pokaz jak to się robi... Chyba jednak zostanę przy pastach polerskich, przecież nie aż tak często trzeba polerować :)