Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Do Albanii na dwóch kołach (z silnikiem)    Mało czasu na sam Ochrid...

Mało czasu na sam Ochrid...

Macedonia
Macedonia, Ohrid

...za mało, by wdrapać się na wzgórze gdzie znajduje z Fortecą Cara Samuela i większość kościołów. Bardzo miło, że przy porcie mają parking dla jednośladów i bez znaczka, ze trzeba zań zapłacić... Przeszedłem sie główną ulicą handlowa, dotarłem do meczetu z XVIII wieku i zaraz za nim trafiłem na targ... Zwykły targ - ubrania, buty (m.in. adidasy po 12€ nawet ze znaczkiem "firmowym"), a obok targ warzywno-owocowy... Ile tu mają papryki, różnej... Ostrej, słodkiej, dużej, małej... W różnych kolorach... Mlask mlask mlask - na samą myśl...

Jadę do gospodarzy, odbieram bagaż, pije kawę z nimi (to niemal obowiązek w czasie tej podrozy) i zaopatrzony w domowej roboty ostra wersje ajvaru i napar z imbiru na mój kaszel - ruszam w drogę do Skopje :) Trafiłem akurat na moment jak przyrządzali domowy ajwar - ten łagodny, pokazali mi też zapasy na zimę - suszącą się na słońcu paprykę.