Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Do Albanii na dwóch kołach (z silnikiem)    Zimno... bardzo zimno...

Zimno... bardzo zimno...

Macedonia
Macedonia, Ohrid

Dojechałem do Ohrid. Uliczny termometr pokazuje 8oC... Zimno, bardzo zimno... Ciężko trochę znaleźć Villa Anastasia, bo okazuje się, że tę samą nazwę ulicy ma ulica główna idąca od Dworca Autobusowego i odchodzące od niej w kierunku jeziora uliczki.

Właścicieli uprzedziłem wcześniej o moim późnym przyjeździe - powiedzieli, że nie ma problemu, bo i tak mieszkają nad pokojami, czyli są na miejscu. Parking przed budynkiem uzbrojony jest w kamery, ale mówią mi, że jeżeli chce spać spokojnie, to mogę wprowadzić pojazd pod samo okno mojego pokoju. Tak tez robię, choć przez bramkę przejeżdżam 'na styk'...

Gospodyni proponuje herbatę... o jak dobrze :) Później w pokoju odkrywam w szafce kuchenkę gazową, i garnuszek metalowy, robię sobie kolejną herbatę... Już jest lepiej. Przypomniałem sobie, że mam jeszcze z wypadu do Grecji trochę ouzo... no i zakupione po drodze, przed Pequinem owoce granatu. Podgrzewam ouzo (ciekawostka - zmieszane z wodą mętnieje, to wszyscy wiedzą, ale po podgrzaniu znowu jest przejrzyste, a po ochłodzeniu nie mętnieje), zalewam nim pestki granatu - mając nadzieję, że gorący alkohol i spora dawka witaminy C pozwolą uniknąć przeziębienia...