Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Kierunek - Kosowo (na 2 kołach z silnikiem)    Monastyr w Graczanicy

Monastyr w Graczanicy

Kosowo
Kosowo, Gracanicë

Idąc za radą naszego zaprzyjaźnionego przewodnika - zwiedzanie okolic zaczynamy od Graczanicy. Jazda po samej Prisztinie dostarcza wielu wrażeń. Mój towarzysz podróży, który nie ma doświadczenia w prowadzeniu pojazdów w krajach Azji, Maghrebu czy Bliskiego Wschodu - troszkę źle znosi zasadę 'kto pierwszy ten ma pierwszeństwo', czy 'pasów ruchu jest tyle ile pojazdów się zmieści' :) Mimo tego pozornego bałaganu ruch idzie w miarę sprawnie, a żadnej stłuczki po drodze nie zwuwazyliśmy.

Po niecałych 30 minutach jazdy docieramy do Graczanicy, gdzie znajduje się średniowieczny monastyr prawosławny. Miejsce jest dość mało przyjazne turystom - parking daleko od wejścia (my tam parkujemy przy samym wejściu - nie tarasujemy ani ruchu ulicznego ani znikomego ruchu pieszego), zakaz robienia zdjęć nawet z zewnątrz... dziwne... Na próżno szukać tu też opisów w języku jakimkolwiek. No jest zabytek - kościół przy monastyrze można od środka zobaczyć, ale informacje - po powrocie, z internetu... trochę tak dziwnie jak na miejsce, które znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Grażyna
Grażyna - 2017-01-17 17:58
"Kto pierwszy ten ma pierwszeństwo" "pasów ruchu jest tyle lie pojazdów się zmieści" właczajac święte krowy :-) - Delhi,Indie się kłaniaja

GlobTrotuar
GlobTrotuar - 2017-01-17 18:00
Byłem nieraz, ale jakoś ani razu nie prowadziłem po Dehli sam... :)

Grażyna
Grażyna - 2017-01-17 19:35
Zaczytałam się, nie zauważyłam komentarza. Miałam okazję ogladać ten cyrk ( ruch uliczny w Delhi) nagranie z kamery umieszczonej na kierownicy motocykla....okrzyk Yyyhaaaa !!! Jak najbardziej na miejscu :-)