Geoblog.pl    GlobTrotuar    Podróże    Do Albanii na dwóch kołach (z silnikiem)    Albańskie Pompeje...

Albańskie Pompeje...

Albania
Albania, Butrint
Przejechano 2062 km

...tak mi zareklamowano park archeologiczny w Butrint.

Myślę, że to lekka przesada... Spora część parku to rekonstrukcje, poza tym - warto tu przyjechać (parking za darmo, wstęp dla obcokrajowców 700 leków czyli 5E), żeby poznać historię tych ziem.

Zwiedzanie to około 2 godzin. Ogląda się pozostałości amfiteatru (jest na banknocie 2000 leków), świątyń pogańskich, bazyliki chrześcijańskiej, umocnień, bram, na koniec trafia się do muzeum. Ja miałem pecha, bo jak wszedłem do ładnie zrobionego muzeum wyjaśniającego dzieje tych ziem i pokazującego eksponaty zebrane na terenie Butrint, to nastąpiła przerwa w dostawie prądu... A bez światła, przy ledowej latarce ochroniarza - co to za zwiedzanie...

Ksamil to kurort, Butrint to miejsce przeprawy promowej, a dopiero wizyta w parku archeologicznym i w muzeum na zamku uświadamia historyczne bogactwo tych ziemi - od czasów greckich, przez średniowiecze, panowanie Ottomanów, aż po najnowsze dzieje.